akavitalkeren@gmail.com

השארת הודעה מהירה

קארטה קיד

חוג הקראטה במתנ"ס נשר הינו אחת ההצלחות הגדולות של המתנ"ס 140 ילדים בכל רחבי נשר לוקחים חלק בפעילות חוג זה.

ההצלחה הזו בקרב הילדים והנוער הביאה אותנו לצאת ולבדוק מה מושך את הילדים כל כך. לשם כך פנינו אל אביטל קרן המדריך הראשי של חוג הקראטה בנשר.

אביטל בן 26, עוסק בענף הקראטה מזה 10 שנים. אביטל יליד קיבוץ בית השיטה ספג שם את יסודות אומנות הלחימה ולאחר שירותו הצבאי ביחידה מובחרת הפך את התחביב גם למקצוע.

ש: אביטל, מהי אומנות הקראטה-דו?

ת: אומנויות הלחימה של המזרח הן כה עתיקות ויסודיות, עד כי ידרשו כרכים רבים בכדי להקיף את כולן, אומנות הקרב, ימיה כימי העולם מאז בריאתו, אלא שבמשך הזמן היא עברה שינוי יסודי ומעמיק, היא איננה עוד בעלת הגדרה ויעד קטלני, והמטרה "לנצח ולהרוג" טובה הייתה בימי קדם, כיום די בכדור רובה אחד כדי להשיג תכלית זו של הרג ומכאן נובע השינוי והגדרת אומנות הקראטה כספורט של ממש והעיסוק הספורטיבי הוא איפה מטרה בפני עצמה.

ש: היכן נולדה אומנות זו?

ת: בניגוד להנחה המקובלת, לא נולד הקראטה ביפן אלא בסין. במשך מאות שנים הייתה קיימת בסין שיטת הלחימה באגרופים שנקראה "קמפו" (דרך האגרוף), נזרים וחיילים הקדישו מזמנם לאימוני ה"קמפו" המפרכים והפכו ללוחמים מעולים. תורת לחימה זו אף היא התפלגה למספר שיטות שאחת מהן פותחה באי אוקנאווה. לקראת שנת 1600 התיישבו חיילים סיניים באי אוקינאיווה והורו לאנשי האי את תורת ה"קמפו" השילוב בין שתי השיטות יצר את שיטת אוקינאווה-טה (יד אוקינאווה) צורה זו היא תורת האם של הקראטה.

במאות ה-17 וה-18 ידע האי פולשים רבים בניהן גם פלישתם של היפנים אשר אסרו באורח חמור אחזקת נשק ולכן נלחמו בידיים ריקות. אדם בשם פינוקושי גידיו פיתח בשנת 1922 את הקראטה המודרני של ימינו ודאג להפיצו בכל העולם.

ש: מהם עקרונות הקראטה?

ת: הפירוש המילולי של המילה קראטה הינו "יד ריקה". ואותו ניתן להסביר בשני דרכים.
א. יד ריקה מכלי נשק.
ב. יד ריקה מכל זדון.

הקראטה הינו תורה אצילה המטיפה ליחס כבוד את הזולת זאת ועוד: כל תחושת הזדון- שנאה הזעם וכו' מפריעות לשקול בצלילות הדעת באם יש צורך לפעול במהירות וביעילות הדו- קראטה אומר: "בקראטה, לעולם אין עושים את הצעד הראשון" זהו צו האוסר על שימוש בקראטה אלא לשם הגנה עצמית בלבד.

ש: מה מעניק הקראטה לחניך?

ת: הקראטה מעניק לחניך כלים להגנה עצמית וריסון עצמי בחיי היום יום. אדם עם שליטה עצמית הוא אדם בריא, שקט ורגוע הוא גם מפתח יכולת לעמוד בלחצים פיזיים ונפשיים תוך שליטה על גופו.
אנו גם דואגים ללמד את החניכים את ההיסטוריה והפילוסופיה של הקראטה כולל חוקה ושיפוט.

ש: האם באומנות הקראטה שאתה מלמד יש גם יעדים חינוכיים?

ת: כן, והיעדים החינוכיים מתחלקים לכמה מישורים בתחום הגופני.
אנו דואגים לפיתוח כושרו הגופני של החניך בהתאם לדרגת התפתחותו פיתוח זה כולל מרכיבי כושר בעלי זיקה לבריאות התלמיד כגון: סבולת לב ריאה, כוח וחוזק שרירים וגמישות המפרקים וכן מרכיבי כושר בעלי זיקה לביצוע תנועות גופניות כגון: מהירות, זריזות, שיווי משקל דיוק בתנועה וקורדינאציה.

בתחום הידע וההבנה- אנו מקנים ידיעה והבנה של עובדות, מונחים ומושגים בסיסים בתחומים השונים של הפעילות הגופנית. ידיעה והבנה של חוקים ויכולת להיערך פעילויות גופניות הערכה נאותה כמשתתף וכצופה.

בתחום הרגש והאופי- העשרת חוויות התלמיד על ידי תחושת סיפוק, הישג וחדוות חיים בתנועה. דימוי גוף ריאלי והכרת הגוף ואפשרויותיו, פיתוח הרגלי סדר ומשמעת, דייקנות, והגיינה, פיתוח אומץ לב, התמדה ותושייה.

ש: אביטל כידוע בישראל ובעולם שיטות קראטה רבות מהי השיטה אותה אתה מלמד?

ת: אני משתייך לביה"ס לקראטה שוטוקאן ס.י.ק. ישראל המלמד את שיטת הקראטה-דו זו השיטה המובילה כיום בישראל ובעולם.

ש:מהי הסמכתך?

ת: לביה"ס שלנו הכרה רשמית מרשות הספורט ומכון וינגייט שהם כיום גוף העל של החינוך הגופני בישראל. אני אישית מורה מוסמך לחינוך גופני בעל תואר מאמן מוסמך מטעם מכון וינגייט, וחבר נבחרת ישראל.

70

יש לכם שאלות?

השאירו פרטים ונחזור אליכם

השאירו לנו את הפרטים הבאים

מבטיחים לחזור בהקדם:

קידום אתרים אורגני קידום אתרים אורגני