akavitalkeren@gmail.com

השארת הודעה מהירה

האימונים האישיים – השקה

הבוקר הושק בנהריה טרנד חדש – מאמן כושר אישי

אימוני כושר פרטיים לילדים, משפחות, בני זוג, לא עולה יותר מלרכוש מנוי בחדר כושר. עמותה לאימון גופני "בית המדרש הגבוהה לאומנויות הלחימה ואימון גופני", פיתחה שיטת כושר מיוחד למשפחות, ילדים, זוגות ובודדים. חיטוב הגוף לכל עונות השנה. הפעילות מתבצעת בכל אזור הצפון והגליל המערבי. מלחמה בהשמנת ילדים, מבוגרים, שיפור שיווי המשקל והביטחון לקשישים ולילדים עם בעיות קואורדינציה.

יתרונות האימון עם מדריך כושר אישי

כיום, אנשים רבים מעדיפים את האימון האישי. התענוג מזמן כבר לא לעשירים בלבד ואנשים מכל שכבות האוכלוסייה ומכל טווחי הגילאים שוכרים את שירותו של מאמן הכושר שדוחף אותם ועוזר להם לבצע שינויים באורח חייהם, שינויים שאותם אנשים מתקשים להשיג בכוחות עצמם.

האם בחירה במאמן כושר אישי היא האופציה הטובה עבורך?

יתרונותיו של עבודה עם מאמן אישי:

  • ללמוד להתמיד ולדבוק בתוכנית.
    נסו לעשות חשבון כמה כסף שילמתם לחדרי כושר (וכמה ממנו ניצלתם), כמה פעמים התחלתם דיאטה (ואחרי פחות משבוע נשברתם), כמה פעמים התחלתם לצעוד (וכמה התעייפתם). אם זה קורא יותר מידי כדי שתשקלו אימון אישי, דבקות בתוכנית היא אחת מהסעיפים החשובים ביותר אם רוצים לראות תוצאות. מאמן הכושר האישי נותן מוטיבציה והופך את הפעילות הגופנית לחלק מאורח החיים.
  • תוכנית המותאמת לך באופן אישי.
    מחקרים מראים שלפחות 40% מהאנשים שמתאמנים עם מאמנים אישיים הם בעלי צרכים רפואיים מיוחדים. מאמן כושר אישי מקצועי יודע איזה תרגילים להתאים לכל אחד וזאת בהתאם לרמת הכושר הגופני, המוגבלויות, והתוצאות שבהן הוא מעוניין.
  • פיקוח צמוד.
    חוסר ידע או תנועות לא נכונות יכולות לגרום לפציעה או במקרה הגרוע נזקים בלתי הפיכים. מאמן אישי מייעץ, מנחה ומפקח על כל העבודה שנעשית ומוודא שהמתאמן לא יעבוד עם מכשירים שלא מתאימים לו, משקל לא מתאים או בצורה לא נכונה, חשוב לציין, שלא רק מכשירים מהווים סיכון, גם אימון סיבולת לב ריאה צריך להיעשות על סמך נתונים אינדיבידואלים, ופיקוח על עבודה כזו נעשה, בין היתר, באמצעות מדידת דופק לאורך כל האימון האישי.
  • סוף לבזבוז הזמן!
    אימון אישי משיג את המקסימום במינימום זמן של עבודה, אם התוכנית הותאמה אישית, וכך לא מבזבזים זמן על תרגילים לא יעילים. מרכיב חשוב נוסף הוא שמאמן הכושר האישי מגיע עד ללקוח ולכן גם חוסך לו זמן רב בהתארגנויות והיערכויות לקראת האימון.
  • קשר אישי בין המתאמן למאמן.
    גורם פסיכולוגי חשוב ביותר באימון כושר שכן, שינוי אורח החיים צריך להתחיל בראש ולכן המתאמנים מוצאים במאמן הכושר אוזן קשבת ומשען שעוזר להם בהשגת יעדים ומניעת רגעי שבירה.

לפי סקר שערכה הועדה האמריקאית-(NSCA) – The National Strength and Conditioning Association שבעה מתוך עשרה אמריקאים הנרשמים לחדר כושר מפסיקים ללכת אליו אחרי פחות מחודש. מאמן הכושר האישי "מתדלק" את האימון ומכניס במתאמן את רוח ההתלהבות והתשוקה האישית שלו לספורט וכושר.

מדוע אסור לעשות דיאטה ללא פעילות גופנית?

כולנו יודעים שכדי לרדת במשקל צריך "לטפל" באחד משני האגפים במשוואה הבאה:
כמות הקלוריות הנצרכת ביום- כמות הקלוריות הנשרפות ביום= קלוריות שהגוף מקבל.
כמות הקלוריות הנצרכת היא איזה מזון ובאיזה כמות אנו צורכים.
כמות הקלוריות הנשרפת- איזה פעילות ובאיזו מידה אנו פעילים במשך היום.
ההבדל בין שניהם היא מצוות "עשה" ו"על תעשה".

להימנע מאכילה מרובה היא בגדר "לא לעשות" ולכן רוב האנשים מעדיפים את האופציה הזאת על פני פעילות גופנית ספורטיבית הדורשת פינוי זמן במשך היום, כוח התמדה ומאמץ פיזי.

אז נכון שכמו במשוואה- רק אכילה מועטה בלי פעילות, רק פעילות בלי שינוי בהרגלי אכילה, או שניהם ביחד יביאו לירידה במשקל אך ההשלכות חמורות והירידה במשקל אינה אפקטיבית אם נבחר באופציה של אוכל מועט ללא פעילות.

הסיבה העיקרית לכישלון דיאטה כזו הוא שקצב חילוף החומרים נבלם כאשר הגוף מזהה מצב בו הוא מקבל פחות מזון מבעבר, במקרה זה הוא יאט את כל התהליכים המתרחשים בגוף על מנת להתאים אותו למצב החדש.

המצב הזה גורם לכך שגם לאחר שאדם כזה מוריד בכמויות אוכל, הגוף שלו מתרגל, כך שאם הוא יחזור לצרוך את מה שצרך בעבר הוא יעלה במשקל יותר מבעבר. כאשר משלבים עם הדיאטה פעילות גופנית- המטבוליזם גדל והגוף בונה רקמת שריר במקום שומן התוצאה היא שגם אם ממשיכים לאכול כמו בעבר הגוף שורף יותר קלוריות, ולכן ישנה ירידה במשקל.

הרבה אנשים מתייאשים לרוב בדיאטה כזו כי כמו שהגוף שורף קלוריות הוא גם בונה רקמת שריר מה שגורם לכך שהירידה אינה נראית כאשר עולים במשקל אך, ניתן להרגיש אותם כאשר מודדים היקפים- הגוף חטוב יותר ואחוזי השומן יורדים.

יש כמה סיבות לצורך בפעילות גופנית יחד עם הדיאטה.

בדיאטה ללא פעילות גופנית, יורד קצב חילוף החומרים בגוף. אישה שביום רגיל מוציאה כ 2000 קלוריות בפעילות רגילה פותחת בדיאטה ללא פעילות מיוחדת. בהדרגה יורד קצב חילוף החומרים בגופה, אחרי זמן מה (ימים או שבועות), היא מתחילה להוציא רק 1700 קלוריות ביום רגיל ואז 1500 וכו'. הגוף שמזהה ירידה בצריכה מוריד גם את קצב התהליכים. והתוצאה: אם פעם הייתה אותה אישה מסוגלת לאכול 2000 קלוריות ביום בלי להוסיף רקמת שומן, היום מספיקות לכך רק 1500 קלוריות. אפשר לזהות כאלו, תמיד קר להן. הן כמעט לא אוכלות כלום ולמרות זאת נתקלות, או נתקלים בקשיים בשמירה על המשקל.

מסלולים לנשים בהיריון

כבר בשנת 1988 יצא מחקר שטען כי פעילות גופנית, אויר צח ותעסוקה הם דברים הכרחיים לאישה ההרה. למרות חשש של נשים לעסוק בפעילות גופנית בזמן ההיריון, כושר גופני לא רק שאינו מזיק אלא גם יכול לעזור בנשיאת העומס ובהתמודדות עם המאמץ הכרוך בהיריון, כמו גם החלמה מהירה יותר מהלידה.

גם מחקרים עדכניים יותר, שבדקו השפעת פעילות גופנית בתקופת ההיריון על תהליך הלידה ועל העובר, מצאו שיתוף פעולה טוב יותר בלידה אצל נשים שעסקו בפעילות גופנית בהיריון. במידה וההיריון תקין, פעילות גופנית היא בעלת יתרונות רבים, לצד התרומה לאסתטיקה ושיפור ההרגשה הפיזית והנפשית של האישה לקראת הלידה (בנשיאת העומס, מניעת כאבים שונים) כאבי גב תחתון הנפוצים כל כך בזמן היריון למשל, חיזוק כוח השרירים, תרגול לתנועה בלידה, הקניית מודעות גופנית טובה יותר, הקניית שליטה טובה יותר על הנשימה ועל יכולת ההרפיה ובהכנה גופנית לתקופה שלאחר הלידה.

אם לא די בכך, לפעילות הגופנית ערך מוסף למצבים בריאותיים שונים. למשל, היא עוזרת בבעיות עיכול (פעולת הסרעפת בעת התרגול עוזרת להמרצת מערכת העיכול), ולנשים סוכרתיות היא עוזרת באיזון רמות הסוכר בדם. אם כך, החשיבות לפעילות גבוהה והיתרונות רבים, ודווקא לנשים בתקופת ההיריון הליווי והפיקוח של מאמן אישי היא חשובה ביותר.

בנוסף ליתרונות הכלליים שמפיקים מליווי של מאמן צמוד היתרון הבולט הינו פיקוח ובקרה, למעשה, מאמן הכושר נותן עודף תשומת לב למעקב אחר המאמץ הפיזי של האישה ולכן האימון מתבצע תוך מדידת דופק והתאמה אישית של רמת האימון למידת המאמץ הרצויה של האישה.

פעילות גופנית לאחר הלידה

בעבר היולדות שהו אחרי הלידה כ-10 ימים בבית החולים, אך כיום, השהיה התקצרה ל3-4 ימים ואפילו יומיים, וכבר בתקופה זו מומלץ שתהיינה בתנועה ולא מרותקות למיטה.

התנועה מועילה, בין השאר, למניעת דלקות ורידים וסתימתם על ידי קרישים ולזירוז הפעלת מערכת העיכול.

כדי שהגוף יחזור לגזרה הקודמת, ועל מנת לחזק את שרירי הבטן והאגן ולהקטין שכיחות של כאבי גב, השכיחים כל כך לאחר לידה, מומלץ לבצע תרגילי התעמלות בהנחיית הצוות הרפואי.

התרגילים שלאחר הלידה צריכים להיעשות בהדרגה ותוך כדי הימנעות ממאמץ עודף ומכאבים.

כידוע לאחר הלידה מתקיימים שינויים פיזיולוגיים והורמונאליים רבים.

מחקרים כבר מזמן הוכיחו את הקשר האדוק בין גוף ונפש, מחקרים נוספים ועדכניים יותר שנערכו הוכיחו את ההקלה של חוסר איזון הורמונאלי- מה שמוכר, ברמות היותר קשות, כ"דיכאון אחרי לידה".

פעילות גופנית לילדים ונוער עם מאמן אישי

החברה מתאימה מסלולים מיוחדים לילדים ולבני נוער.

מסלולים המתאימים לילדים עם בעיות השמנה, בעיות מוטוריקה ואף בעיות חברתיות. בגילאים אלה, כשחדר כושר לא מתאים עדיין, אך הפעילות הגופנית חשובה כל כך, מאמן\ת אישי היא הדרך הטובה ביותר להכניס ילד למסלול של פעילות כדרך חיים, להמריץ אותו ולשמש לו מודל לחיקוי. השמנה בקרב ילדים היא אינה רק בעיה חזותית, יש לה השפעה על המערכות הגופניות, הגברת הסיכון להתפתחות מחלות ובעיקר להערכה עצמית נמוכה.

השמנת ילדים ונוער היא תופעה נפוצה ומטרידה הנמצאת בעלייה. ילדים רבים הלוקים בהשמנה נוטים פחות לבחור בעיסוקים שקשורים בפעילות גופנית.

לפעילות גופנית יש השפעה מצטברת המסייעת לרדת במשקל. היא גם עוזרת לשנות את הרכב הגוף, משפרת את מצב הרוח ומגבירה את הביטחון העצמי.

ואין ספק שמאמן כושר ובמיוחד, מאמן כושר אישי הוא דמות המשמשת לילד מודל לחיקוי המסייעת לו בשנים הקריטיות בהם הוא מעצב את אורח חייו ושגרת יומו.

הזמינו אימון ניסיון ללא התחייבות

יש לכם שאלות?

השאירו פרטים ונחזור אליכם

השאירו לנו את הפרטים הבאים

מבטיחים לחזור בהקדם:

קידום אתרים אורגני קידום אתרים אורגני